Ik snap het

Raspberry Pi Competitie

Dit is een scholierencompetitie voor het bedenken van innovatieve oplossingen met een Raspberry Pi; een goedkope, krachtige computer in creditcardformaat.

Editie 2021*

Voor een betere wereld!

Het thema van het jaar 2021 was ‘Innoveren voor een betere wereld’. De coronapandemie is een uitdaging, al zet het ook mensen aan om het beste uit zichzelf te halen en inspirerende oplossingen voor deze immense uitdaging te vinden. Daarom vroeg de jury de teams om oplossingen te bedenken waarmee een betere wereld na corona kan worden gebouwd .

Onze derdejaars Technasiumleerlingen gingen in 6 teams aan de slag met deze uitdaging. Ze brainstormden naar uitdagingen, programmeerden de Raspberry Pi en implementeerden deze in een werkende prototypen. Ook maakten ze reclamevideo's en werden ze bevraagd door de jury tijdens een assessment.

In totaal deden er 64 teams mee, 12 gingen door naar de finale waar 4 winnaars werden gekozen. Maar liefst 4 teams van onze school werden geselecteerd voor de finale, 2 teams hebben gewonnen!

Winnaar 'Meest Compleet'

Boas, Martijn, Zeliha

Wonnen de categorie ‘meest compleet’ met een pakketbox voor thuis. Postbezorgers kunnen pakketjes achterlaten in de box en vervolgens wordt het pakket gedetecteerd door middel van een druk- én bewegingssensor. Een foto van het pakket, gemaakt door een camera in de box, wordt direct verstuurd naar de ontvanger.

Winnaar 'Meeste Impact'

Ruben, Alexander, Teun

Wonnen de categorie ‘meeste impact’ met een daglamp voor thuiswerkers. Door het invoeren van leeftijd en huidtype in het aan de lamp verbonden touchdisplay, geeft de lamp precies genoeg UV-licht om te voldoen aan de dagelijks aanbevolen hoeveelheid vitamine D.

Finale 2021*

Livestream finale 2021

Finale gemist? Bekijk dan hier onder de door Klaas van Kruisdum gepresenteerde livestream met onder meer een bijdrage van André Kuipers!