Inschrijven schooljaar '24-'25

Leuk dat je voor onze school hebt gekozen! Op deze pagina kun je een afspraak inplannen voor een aanmeldingsgesprek en lees je alles over het inschrijfproces.

Aanmeldingsgesprek

Is Lyceum Kralingen je eerste keus? Mooi! Dan ben je van harte welkom om een aanmeldingsgepsrek in te plannen op een van de inschrijfmomenten. Het gesprek zal ongeveer 20 รก 30 minuten duren. Let op: je kunt alleen een aanmeldingsgesprek inplannen als Lyceum Kralingen je eerste keus is. De inschrijfmomenten vinden plaats op:

• woensdag 20 maart 2024
  • maandag 25 maart 2024
  • vrijdag 29 maart 2024

Je wordt verzocht om op een van deze dagen een gesprek in te plannen. Ben je verhinderd op bovenstaande data? Dan kun je je aanmelden op een ander moment. Let op: er is een beperkt aantal plaatsen beschikbaar.

Onderstaande knoppen brengen je naar de agenda waar je een datum en tijdvak kunt selecteren voor een aanmeldingsgesprek en naar het toelatingsbeleid.

We verwachten dat je je voorbereid op het gesprek. Benieuwd naar wat je mee moet nemen en wat er van je verwacht wordt? Scrol snel verder!

VOORBEREIDING AANMELDINGSGESPREK

Tijdens het aanmeldingsgesprek staat jouw motivatie voor je keuze voor Lyceum Kralingen en voor een van de pijlers Taal & Cultuur, Codasium of Technasium centraal. We willen je vragen om je voor te bereiden, omdat we graag leerlingen aannemen die doelbewust voor onze school hebben gekozen. Benodigde informatie kun je verzamelen via onze website.

Verder neem je mee:

• Het advies van de basisschool met unieke code
  • De voorkeurslijst scholen
  • Het onderwijskundig rapport (OKR)
  • Legitimatiebewijs
  • Eventuele andere relevante gegevens, denk hierbij bijvoorbeeld aan een dyslexieverklaring

Heb je nog een vraag? Twijfel dan niet en neem contact met ons op, dit kan via info@lyceumkralingen.nl.

Zij-instromers

Zit je al op de middelbare school en wil je overstappen? Neem vanaf 1 april contact op via info@lyceumkralingen.nl. Via onderstaande knop vind je het toelatingsbeleid voor zij-instromers.

Doorstromers

Heb je je mavo of havo diploma behaald en wil je doorstromen naar havo of vwo op het Lyceum Kralignen? Neem dan vanaf 1 april contact op via info@lyceumkralingen.nl.