Wij zijn een kleine, gezellige havo/vwo vlakbij Rotterdam Oostplein.

Word innovatief*

360º VR Rondleiding

We zijn de eerste school met een 360º VR rondleiding! Loop mee met onze leerlingen, proef de sfeer en bekijk de lessen. Ben je klaar? Check dan ook nog even het item van het Jeugdjournaal over onze video!

Verbeter de wereld*

Wie ben ik? In welke wereld wil ik leven?

Bij ons op school ga je uitzoeken wie je bent en wat je later wilt doen. Daar hoort bij hoe je het liefst zou willen dat de wereld eruit ziet. Want door wat jij doet, geef je ook de wereld vorm.

Wereldburgerschap is belangrijk bij ons op school. Het gaat om het vinden van een open houding, zodat je goed leert inspelen op alle veranderingen om je heen. Taal en cultuur spelen daarin de hoofdrol.

Wereldburgerschap is in de brugklas ook een speciaal vak. Je leert nadenken en discussiëren over samenleven met anderen: hoe ga je om met mensen en culturen die anders zijn dan je gewend bent?

Maar we hebben het ook over andere wereldwijde vraagstukken. Zoals klimaatverandering en nieuwe technologie die kansen biedt maar ook alles op z’n kop zet.

Na de brugklas ga je hiermee verder tijdens de lessen filosofie en maatschappijleer.

Ontwikkel jezelf*

Volg speciale vakken

Na de brugklas kan je kiezen voor het Technasium, Codasium of Taal & Cultuur. Bij Taal & Cultuur volg je Spaans, bij Technasium het vak Onderzoek & Ontwerpen en bij Coderen het vak Modelleren en Programmeren tot je eindexamen. Deze extra vakken volgen kan, maar hoeft niet!

Je kan ook extra talen volgen: Cambridge Engels en DELF Frans of Spaans. Ook hebben we nog de optie om Chinees te volgen als buitenschoolse activiteit. Zo raak je thuis in de wereld en maak je je eigen wereld steeds een beetje groter.

Samen met je mentor maak je elk jaar een plan, om ervoor te zorgen dat de extra vakken geen overbelasting voor je zijn.

0 leerlingen*

Kleine school

Op onze school ken je al snel iedereen bij naam. De klassen zijn niet te groot en je werkt veel samen in projecten.

De regels op school zijn duidelijk, zodat je weet waaraan je toe bent. Dat geeft een gevoel van zekerheid en veiligheid.

Je kan rekenen op alle zorg en ondersteuning. Als je ergens mee zit, ga je eerst naar je mentor. Hij of zij helpt je met alles en verwijst je door als dat nodig is.

Meer weten?

In de schoolgids en het schoolplan lees je meer over ons onderwijs.