Ik snap het

Taal & Cultuur

Echte wereldburgers gaan de grens over! Daarom kan je bij ons op school extra internationale talen leren en je verdiepen in andere culturen. Wat kun je verwachten? Dat zie je op deze pagina!

Wat kun je verwachten?

Je verdiept je in diverse culturen en actuele vraagstukken, volgt lessen Spaans en in de overige uren staan onderwerpen als eetculturen en kinderrechten op het programma. Daarnaast krijg je dramalessen van SKVR en sluit je dit af met een gezamenlijk toneelstuk. Ook worden er afwisselende creatieve activiteiten georganiseerd!

Je gaat de grens over*

Anderen ontmoeten en begrijpen

De plek waar je geboren bent bepaalt in hoge mate hoe jij de wereld beleeft.

Denk je in! Door nieuwe talen te leren en je te verdiepen in andere culturen, verbreed je je horizon en voel je je thuis in de wereld over de grens.

Als UNESCO-school willen wij jou de open houding bijbrengen waarmee je mensen met andere overtuigingen en culturen echt kan leren kennen.

UNESCO school

Wij zijn de enige UNESCO havo/vwo van Rotterdam. In een wereldwijd netwerk van ongeveer 10.000 scholen werken we samen aan een betere wereld.

0 mln Engelstaligen*

(Cambridge) Engels

Hello! Er zijn 765 miljoen mensen in de wereld die Engels spreken. Daarom is het een belangrijk en verplicht examenvak op alle scholen. Bij ons kan je bovendien Cambridge Engels-certificaten behalen.

0 mln Franstaligen*

(DELF) Frans

Bonjour! Er zijn 229 miljoen Franstaligen in de wereld. Daarmee is het een echte wereldtaal! In de onderbouw volg je Frans, daarna kun je het als examenvak kiezen en DELF/DALF diploma’s behalen.

0 mln Duitstaligen*

Duits

Hallo! In ons grote buurland wonen de meeste van de 181 miljoen Duitstaligen in de wereld. Duitsland is een belangrijk land binnen de Europese Unie, daarom volg je Duits in het tweede jaar en kun je het kiezen als examenvak.

0 mln Spaanstaligen*

Spaanse Taal & Cultuur

Hola! Er zijn 661 miljoen Spaanstaligen ter wereld en in de Verenigde Staten is Spaans de tweede grote taal. In de brugklas maak je kennis met het vak 'Spaanse Taal & Cultuur'. Na het eerste jaar kun je kiezen voor het Taal & Cultuur profiel, waarin je je verder gaat verdiepen in de Spaanse cultuur.

0 mln Chineestaligen*

Chinese Taal & Cultuur

Nǐ hǎo! Maar liefst 1026 miljoen mensen ter wereld spreken Mandarijn (Chinees). Dit maakt het de meest gesproken taal van de wereld! Daarom heb je bij ons de optie om Chinees als een buitenschoolse activiteit te volgen.

Kennismaken?

Ben je benieuwd naar de mogelijkheden om verder kennis te maken? Bekijk ze via onderstaande knop!