Ik snap het

Technasium

Op ons Technasium leer je onderzoeken en ontwerpen. Je werkt in teams aan een echt probleem van een bedrijf of organisatie. Nieuwsgierig naar de opdrachten die leerlingen krijgen? Kijk dan snel het filmpje van het vak O&O hieronder!

Creativiteit gevraagd*

Onderzoek & ontwerpen

Op het Technasium zit je niet zomaar stil in de klas te luisteren naar de docent, je gaat zelf aan het werk. In een team met klasgenoten. Drie uur per week werk je samen aan een project – je begint met een echt probleem en eindigt met de presentatie van jullie oplossing.

Hoe kom je aan oplossingen? Door in elk project dezelfde stappen te doorlopen: onderzoeken, brainstormen, schetsen, ontwerpen en modellen maken in de Technasium werkplaats.

Bij veel projecten leggen we de link met wereldburgerschap: je leert over andere culturen en zoekt oplossingen die de wereld een beetje mooier maken!

Project: Raspberry Pi

Onze derdejaars Technasiumleerlingen ontwikkelden in 2021 oplossingen voor een betere wereld (na corona). Ze programmeerden een Raspberry Pi en verwerkten deze in een werkend prototype. Hiermee wonnen ze maar liefst 2 van de 4 prijzen!

Nieuwe technologie*

Nieuwe technologie

Op ons Technasium werk je met de nieuwste technologieën!

Zo leer je o.a. ontwerpen in verschillende 3D-computerprogramma's. En als je een presentatie voor de opdrachtgever hebt, pak je een 3D-bril om je computermodel te laten zien.

In onze werkplaats gebruik je niet alleen je handen om de mooiste maquettes, modellen en testopstellingen te maken. Je leert ook werken met de 3D-printer en computergestuurde lasersnijder.

En wanneer je een filmpje gaat maken, pak je onze gimbal uit de kast. Zo film je altijd recht!

Project: Ecoduct

Om twee natuurgebieden aan elkaar te verbinden, moest een nieuwe weg in Brabant worden voorzien van een ecoduct. Een team vierdeklassers heeft dit ecoduct ontworpen voor ingenieursbureau Sweco!

Stichting Technasium

Onze school is een erkend Technasium. Op de site van deze stichting lees je meer over wat er allemaal kan met dit projectonderwijs.

Samenwerken?

Wij zijn regelmatig op zoek naar nieuwe opdrachtgevers! Voor meer informatie kunt u contact opnemen met het Technasium via: info@lyceumkralingen.nl

Kennismaken?

Ben je benieuwd naar de mogelijkheden om verder kennis te maken? Bekijk ze via onderstaande knop!